بی‌احتیاطی رانندگان در جاده‌های دشتستان جان ۲ نفر را گرفت

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 13:10
بوشهر- ایرنا- جانشین پلیس راه استان بوشهر گفت: بی‌توجهی به جلو، تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم در ۴۸ ساعت گذشته، منجر به وقوع دو حادثه رانندگی مرگبار و جان باختن دو نفر در جاده‌های دشتستان این استان شد.

سرهنگ رسول قنبری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در نخستین حادثه که در محدوده «شاهزاده ابراهیم» و حوالی تالار آیینه به وقوع پیوست، سه دستگاه خودرو شامل یک دستگاه سواری سمند و دو دستگاه پژو پارس با یکدیگر برخورد کردند.

وی افزود: این حادثه به دلیل دور زدن در محل ممنوع و رعایت نکردن حق تقدم از سوی راننده خودروی سمند رخ داد که در این تصادف، راننده ۷۰ ساله سمند به دلیل شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.

جانشین پلیس راه استان بوشهر به حادثه دوم اشاره کرد و گفت: در محور «رودفاریاب» به سمت «تنگ‌ارم» نیز یک دستگاه خودرو به دلیل سرعت غیرمجاز واژگون و با دهانه پل برخورد کرد.

قنبری ادامه داد: در این واژگونی، سرنشین جلوی خودرو که یک خانم بود جان باخت و راننده به همراه دو سرنشین دیگر مجروح و توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت سرعت رانندگی در جاده‌های استان بوشهر تصریح کرد: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد میانگین سرعت خودروها در استان بوشهر از میانگین کشوری بالاتر است و تخطی از سرعت مجاز، عامل اصلی بسیاری از سوانح جاده‌ای در این منطقه محسوب می‌شود.

جانشین پلیس راه استان بوشهر با تاکید بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: عجله و شتاب بی‌مورد، سرعت غیرمجاز و نداشتن توجه کافی به جلو از دلایل اصلی تصادفات اخیر بوده است؛ به همین دلیل از تمامی رانندگان درخواست می‌کنیم با سعه صدر و رعایت سرعت مطمئنه حرکت کنند تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.