وزیر کشاورزی: در ۳ماه اخیر هیچ برداشتی از ذخایر راهبردی نشده است

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 19:39
وزیر جهاد کشاورزی، گفت: در سه‌ماه گذشته با مدیریت هوشمندانه بازار، حتی یک کیلوگرم از ذخایر راهبردی برداشت نشده و روند واردات نیز بدون کاهش نسبت به برنامه پیش‌بینی شده، تداوم یافته است.

غلامرضا قزلچه نوری، وزیر جهاد کشاورزی، در حاشیه مراسم یادبود شهدای خانواده رهبری در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، با اشاره به التهابات اخیر در بازار مرغ، اظهار کرد: با اتکا به ذخایر استراتژیک مازاد از ماه‌های گذشته، نوسانات مقطعی به‌خوبی مدیریت شد و مانع از سرایت آثار منفی آن به سطح عرضه عمومی شد.

قزلچه نوری با رد شایعات مربوط به محدودیت در مبادی ورودی کالا، تصریح کرد: برخلاف برخی نگرانی‌های مطرح شده پیرامون تردد کشتی‌های حامل کالاهای اساسی به لنگرگاه‌ها، در حال حاضر هیچ مانعی در فرآیند واردات و تأمین نیازهای کشور وجود ندارد.

وی در تشریح وضعیت ذخایر کشور خاطرنشان کرد: در سه‌ماه گذشته، به‌رغم مدیریت هوشمندانه بازار، حتی یک کیلوگرم از ذخایر راهبردی برداشت نشده و روند واردات نیز بدون کاهش نسبت به برنامه پیش‌بینی شده، تداوم یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به نقش کلیدی کشاورزان ایرانی در تحقق امنیت غذایی کشور، اعلام کرد: هم‌اکنون ۸۵ درصد از نیازهای غذایی کشور از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود که این دستاورد بزرگ، حاصل همت تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.