هوای اهواز «قرمز» شد

فرارو جمعه 08 خرداد 1405 - 16:13
براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ جمعه ۸ خردادماه، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ نیوساید اهواز ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

شهریار عسکری، مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، از قرار گرفتن هوای اهواز در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد. 

به گزارش ایسنا، عسکری اظهار کرد: براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ساعت ۱۱ جمعه ۸ خردادماه، شاخص کیفیت هوا براساس اندازه‌گیری ذرات ۲.۵ میکرون در ایستگاه‌ نیوساید اهواز ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده، بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است. 

وی افزود: در این مدت هوای ملاثانی، شوش، دزفول و کارون نیز در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: همچنین هوای اندیمشک، گتوند، لالی، شوشتر، مسجدسلیمان، اندیکا، آبادان، شادگان، هفتکل، دزپارت و آغاجاری در شرایط «قابل قبول» و «زرد» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای استان در وضعیت «پاک» و «سبز» نبوده است. 

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است. 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.