خبرهای کوتاه فارس؛ از پاتوق فیلم و عکس شیراز تا خسارت ۲ همتی سرمازدگی به باغات زردآلو

ایرنا پنج شنبه 07 خرداد 1405 - 13:34
شیراز - ایرنا - آغاز پاتوق هفتگی فیلم و عکس در شیراز، پلمب هشت واحد صنفی متخلف در فسا به اتهام فروش مواد مخدر، واژگونی وانت پیکان با هفت مصدوم در محور اقلید-سورمق، برداشت زردآلو از هزار هکتار باغ در آباده با وجود خسارت ۲ همتی سرمازدگی، دیدار معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با رئیس پلیس راه شمال استان، انتصاب دبیر جدید انجمن فوتبال جانبازان و توانیابان کشور و تقدیر از خانواده شهید کشتی‌گیر شیرازی از مهمترین خبرهای کوتاه استان فارس در روز پنجشنبه هفتم خرداد ۱۴۰۵ بود.

به گزارش ایرنا، مدیر خانه فیلمسازان استان فارس از آغاز برگزاری پاتوق هفتگی عکس، مستند و فیلم داستانی در شیراز خبر داد.

ابراهیم شیشه‌گر هدف از این برنامه را ایجاد فضایی پویا برای تعامل هنرمندان جوان، نمایش آثار، نقد تخصصی و گفت‌وگو میان فعالان حوزه تصویر عنوان کرد.

وی ادامه داد: در این پاتوق، آثار هنرمندان استان فارس به نمایش درمی‌آید و تلاش می‌شود فضایی برای تبادل تجربه و کشف استعدادهای تازه ایجاد شود؛ از فیلمسازان، مستندسازان، عکاسان و علاقه‌مندان دعوت شده برای نمایش آثار یا همکاری اجرایی اعلام آمادگی کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی با شماره ۰۹۱۷۹۳۱۶۱۱۳ هماهنگ شوند.

پلمب هشت واحد صنفی متخلف در فسا/ کشف سه کیلوگرم مواد مخدر

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب هشت واحد متخلف خبر داد که در پوشش صنف، اقدام به فروش مواد مخدر و داروهای غیرمجاز می‌کردند. سرهنگ لطف‌الله محمدی گفت: در بازرسی از ۴۵ واحد صنفی، هشت واحد با دستور قضایی پلمب شد.

در این عملیات، یک هزار و ۶۷۰ عدد قرص غیرمجاز، ۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر، یک هزار و ۴۰ بطری نوشیدنی فاقد مجوز، یک قبضه سلاح سرد و ۱۲ دست ادوات استعمال مواد افیونی کشف و ضبط شد.

متصدیان این واحدها پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

واژگونی وانت پیکان در محور اقلید-سورمق با هفت مصدوم

مسئول اورژانس ۱۱۵ شهرستان اقلید از واژگونی خودروی وانت پیکان در محور اقلید به سورمق با مصدومیت هفت نفر خبر داد و گفت: این حادثه ساعت ۱۲:۱۵ روز ۶ خرداد ۱۴۰۵ در نرسیده به «دام‌گستر» رخ داد و سه تیم عملیاتی با سه دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند.

پس از ارزیابی صحنه و انجام اقدامات درمانی اولیه، هفت مصدوم به بیمارستان حضرت ولی‌عصر (عج) اقلید منتقل شدند.

در میان مصدومان، یک پسر هفت ساله با وضعیت وخیم تحت مراقبت‌های ویژه به مرکز درمانی تحویل داده شد.

برداشت زردآلو از هزار هکتار باغ در آباده؛ خسارت ۲ همتی سرمازدگی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده از برداشت زردآلو از سطحی افزون بر یک هزار هکتار باغ خبر داد و گفت: رتبه اول سطح و تولید این میوه نوبرانه در استان فارس به آباده تعلق دارد؛ پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از سه هزار و ششصد تن زردآلو برداشت شود.

مسئول باغبانی نیز اعلام کرد: ۹۰۰ هکتار از باغات زردآلو زیر تیغ سرمای بهاره قرار گرفته است که از این میزان ۶۰۰ هکتار با خسارت صددرصدی و ۳۰۰ هکتار با خسارت پنجاه‌درصدی مواجه شده‌اند؛ میزان خسارت بیش از ۲ همت برآورد شده و جهاد کشاورزی توسعه باغ‌ها با ارقام دیرگل را در دستور کار دارد؛همچنین نیاز به احداث واحدهای صنایع تبدیلی برای فرآوری زردآلو احساس می‌شود.

دیدار معاون فرهنگی انتظامی فارس با رئیس پلیس راه شمال استان

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در دیدار با رئیس جدید پلیس راه شمال استان بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه در راستای ارتقای فرهنگ ترافیکی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در محورهای مواصلاتی تاکید کرد.

سرهنگ حمید افرامن گفت: تعامل سازنده میان حوزه فرهنگی و پلیس راه، بستر مناسبی برای آموزش‌های همگانی و بهبود رفتارهای ترافیکی فراهم می‌آورد.

در ادامه، سرهنگ داریوش اکبری، رئیس جدید پلیس راه شمال استان، آمادگی کامل مجموعه پلیس راه را برای همکاری‌های مستمر در زمینه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی ترافیکی اعلام کرد.

دو طرف بر تداوم جلسات مشترک و اجرای برنامه‌های فرهنگی پیشگیرانه تاکید کردند.

انتصاب دبیر جدید انجمن فوتبال جانبازان و توانیابان کشور

احسان غلامحسین‌پور، رئیس هیات ورزش‌های جانبازان و توانیابان فارس و دارنده دو نشان پارالمپیک، با حکم دبیرکل فدراسیون به عنوان دبیر انجمن فوتبال این فدراسیون منصوب شد.

مجید نظامی، دبیرکل فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توانیابان، طی حکمی این انتصاب را اعلام کرد.

غلامحسین‌پور در کارنامه ورزشی خود دو نشان پارالمپیک را در رشته فوتبال هفت نفره ثبت کرده است.

در متن حکم بر لزوم تلاش برای اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های فدراسیون و انجام وظایف محوله تاکید شده است.

تقدیر از خانواده شهید کشتی‌گیر شیرازی جنگ تحمیلی سوم

همزمان با برگزاری رقابت‌های کشتی فرنگی شهرستان شیراز به مناسبت گرامیداشت شهید ورزشکار محمدحسین بیات، در آیینی با حضور سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس از خانواده این شهید جنگ تحمیلی تجلیل شد.

این مراسم در خانه کشتی پهلوان امید نوروزی شیراز برگزار گردید.

عبدالمجید دوراندیش، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان فارس، ضمن گرامیداشت یاد شهدای ورزشکار گفت: شهدای ورزشکار با مجاهدت خود امنیت امروز را رقم زدند و ورزشکاران باید با الگوگیری از سیره شهدا در مسیر اخلاق‌مداری و پهلوانی گام بردارند.

در پایان مراسم، لوح سپاس و هدایایی به خانواده این شهید اهدا شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.