بی‌خاصیت شدن گزینه نظامی آمریکا علیه ایران

همشهری آنلاین سه شنبه 05 خرداد 1405 - 19:58
ترامپ با حمله به ایران عملا گزینه‌ای که سال‌ها رؤسای جمهور آمریکایی با آن در پی تهدید و ارعاب ایران بودند سوزاند و قُبح جنگ را شکست.

به گزارش همشهری آنلاین، ترامپ با حمله به ایران عملا گزینه‌ای که سال‌ها رؤسای جمهور آمریکایی با آن در پی تهدید و ارعاب ایران بودند سوزاند و قُبح جنگ را شکست. فایننشال تایمز در گزارش جدید خود اشاره داشته است:«گزینه‌های نظامی ترامپ برای شکستن بن‌بست مذاکرات با ایران، پرخطر و محدود هستند و در نهایت ممکن است به نفع تهران تمام شوند، چرا که ایران چهل روز بمباران را بدون عقب‌نشینی پشت سر گذاشته و از آن زمان تاکنون، مواضع خود را بشدت سخت‌تر کرده است.»

اقدام نظامی که اصلی‌ترین اهرم فشار بر ایران بود با حمله اسفندماه کارکرد خود را از دست داده. بسیاری از پایگاه‌های آمریکایی از مدار خارج شدند، تنگه هرمز در دست ایرانی‌هاست و از همه مهم‌تر راهبرد دفاعی ایران این بار تهاجمی‌تر شده است. از این باب هرگونه پیگیری جنگ دوباره از سوی ترامپ بحران را افزایش می‌دهد و فرصت را برای ایران جهت تثبیت قدرت در منطقه بیشتر می‌کند.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.