تماس تلفنی روسای جمهور ایران و مصر؛ السیسی بر حمایت از مذاکرات تأکید کرد

مشرق نیوز سه شنبه 05 خرداد 1405 - 18:10
وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی عبدالفتاح السیسی و مسعود پزشکیان درباره مذاکرات اسلام آباد میان ایران و آمریکا و تحولات مربوط به منطقه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الیوم السابع، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران و «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر امروز در تماسی تلفنی با یکدیگر، فرا رسیدن عید قربان را به یکدیگر تبریک گفته و در خصوص تلاش‌ها برای دستیابی به تفاهم میان تهران و واشنگتن رایزنی کردند.

در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده که السیسی در این گفت‌وگوی تلفنی بر حمایت قاهره از روند مذاکرات تأکید کرد.

به گزارش ریانووستی، دفتر ریاست جمهوری مصر هم در بیانیه ای اعلام کرد السیسی در گفت‌وگو با پزشکیان بر حمایت مصر از مذاکرات بین ایران و ایالات متحده تأکید و هرگونه هجوم به حاکمیت کشورهای خلیج فارس را رد کرد.

وزارت امور خارجه ایران هم در بیانیه‌ای اعلام کرد پزشکیان از تلاش‌های مصر و دیگر طرف‌های منطقه‌ای برای کاهش اختلافات، ابراز قدردانی و بر تمایل تهران برای تقویت روابط با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس تأکید کرد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.