فرارو- در پی دستور رئیسجمهور به وزیر ارتباطات برای بازگشایی اینترنت بینالملل، روند اجرای این تصمیم وارد مرحله تازهای شده است؛ روندی که بهگفته منابع مطلع، همچنان بدون توقف در حال پیشرفت است و بهصورت تدریجی در بخشهای مختلف شبکه ارتباطی کشور در حال اعمال میشود.
به گزارش فرارو، پیگیریهای سیتنا تا ساعت ۱۵ امروز (سهشنبه ۵ خردادماه) نشان میدهد که اجرای این دستور با وقفهای مواجه نشده و فرآیند بازگشایی اینترنت بینالملل همچنان ادامه دارد. در همین راستا، گزارشها حاکی از آن است که اینترنت در بخش زیرساختهای دیتاسنتری نیز در حال بازگشایی است.
در کنار این تحولات، برخی از کاربران اینترنت خانگی و ثابت مخابرات نیز از برقراری مجدد دسترسی به اینترنت بینالملل خبر دادهاند؛ این موضوع اگرچه هنوز بهصورت سراسری تایید نشده، اما میتواند نشاندهنده آغاز تغییرات محسوس در لایههای دسترسی عمومی به اینترنت باشد.
![]()