پاکستان با عادی سازی روابط با اسرائیل مخالفت کرد

فرارو سه شنبه 05 خرداد 1405 - 08:36
خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه افزود که پاکستان دعوت ترامپ برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرده است.

«خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان، گفت، پیوستن به توافق ابراهیم (عادی سازی روابط با اسرائیل)‌ با مجموعه باور و اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی ما در تضاد است و اسلام آباد به توافقی که با اندیشه‌های بنیادین مردم پاکستان در تضاد باشد، نمی‌پیوندد.

به گزارش ایرنا، «خواجه محمد آصف» در گفت وگوی اختصاصی با تلویزیون «سما» (samaa.tv) پاکستان اظهار داشت: شخصا معتقدم نباید به هیچ توافقی بپیوندیم که با ایدئولوژی‌های بنیادین ما در تضاد باشد.

وی افزود: چگونه با افرادی بنشینیم که حتی برای یک روز هم نمی‌توان به قول آنها اعتماد کرد؟

وزیر دفاع پاکستان با بیان اینکه موضع ما در مورد روابط با اسرائیل بسیار روشن است، ادامه داد: این برای ما قابل قبول نیست.

وی افزود: در گذرنامه های ما (مردم پاکستان) نام اسرائیل درج نشده است و ما تنها کشوری هستیم که چنین رویکردی داریم.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک منبع آگاه افزود که پاکستان دعوت ترامپ برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل را رد کرده است.

یک منبع آگاه پاکستانی از مخالفت صریح اسلام‌آباد با درخواست رئیس‌جمهور آمریکا برای پیوستن به روند عادی‌سازی با اسرائیل روابط خبر داد و افزود که اسلام‌آباد این اقدام واشنگتن را تلاشی برای سوءاستفاده از دیپلماسی «آتش‌بس با ایران» جهت اعمال فشار در پرونده‌های غیرمرتبط می‌داند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.