افزایش مجدد بهای سوخت در هند همزمان با تداوم ابهامات در تنش‌های غرب آسیا

ایرنا دوشنبه 04 خرداد 1405 - 16:31
تهران - ایرنا - بهای بنزین و گازوئیل برای چهارمین بار در کمتر از ۲ هفته در هند افزایش یافت و در این مدت در مجموع ۷.۵ روپیه گران‌تر شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری آنی نیوز، این افزایش قیمت ناشی از مجبور بودن شرکت‌های نفتی دولتی برای جبران ضررهای متحمل شده پس از ثابت نگه داشتن نرخ‌ها علی رغم افزایش قیمت جهانی نفت خام اعلام شده است.

دلیل این افزایش عمدتاً به تنش های غرب آسیا نسبت داده می شود که منجر به بسته شدن تنگه هرمز شده است.

پس از آخرین افزایش، قیمت بنزین در دهلی نو به ازای هر لیتر ۱۰۲.۱۲ روپیه است، در حالی که نرخ گازوئیل به ۹۵.۲۰ روپیه در هر لیتر افزایش یافته است.

سوشما راوات، مدیر ONGC (اکتشاف) در مورد تأثیر درگیری های جاری غرب آسیا گفت که قیمت نفت خام به دلیل ابهامات پیرامون وضعیت، پرنوسان باقی مانده است.

وی گفت: "هر زمان که یک توافق صلح اعلام می شود، قیمت نفت شروع به کاهش می کند. اما وقتی مشخص شد که هیچ راه حلی فوری وجود ندارد، قیمت ها دوباره افزایش می یابد.

قیمت بنزین و گازوئیل آخرین بار در ۲۳ مه مورد بازنگری قرار گرفت، زمانی که OMC ها نرخ بنزین را ۰.۸۷ روپیه در هر لیتر و قیمت گازوئیل را ۰.۹۱ روپیه در هر لیتر افزایش دادند.

در همین حال، قیمت جهانی نفت شاهد کاهش شدید بیش از پنج درصدی در بحبوحه امید به دستیابی به توافق صلح احتمالی برای پایان دادن به درگیری‌های جاری بین ایالات متحده و ایران بود.

تحلیلگران هشدار داده اند که افزایش مداوم نرخ بنزین و گازوئیل می تواند هزینه های حمل و نقل و لجستیک را افزایش دهد و در نهایت منجر به افزایش قیمت کالاهای اساسی و محصولات غذایی شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.