به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی با وزیر خارجه عربستان درباره روابط دو جانبه و راههای گسترش و تعمیق آن و تلاشهای میانجیگرانه پاکستان میان آمریکا و جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر گفت وگو و رایزنی کردهاند.
در این گفت وگوی تلفنی آل ثانی و بن فرحان درباره هم افزایی تلاشها برای پشتیبانی از میانجیگریها به منظور کاهش تنشها بحث و تبادل نظر شده است.
وزیر خارجه قطر در این تماس تلفنی بر ضرورت همراهی همه طرفها با تلاشهای جاری به منظور گشایش مسیری برای حل و فصل ریشهای بحران از طریق گفت وگو و ابزارهای مسالمت آمیز به گونهای که به یک توافق پایدار و بدون بازگشت درگیریها منجر شود، تاکید کرده است.
به گزارش ایرنا، وزارت خارجه قطر پیش تر در بیانیهای اعلام کرد که نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با وزیر خارجه کویت، تلاشهای میانجیگری پاکستان بین واشنگتن و تهران را مورد بحث و بررسی قرار داده است.











