فارس: احتمال نقض دوباره توافق از سوی آمریکا وجود دارد

فرارو یکشنبه 03 خرداد 1405 - 13:50
منابع آگاه از احتمال نقض دوباره توافق از سوی آمریکا خبر دادند.

خبرگزاری فارس مدعی شد: درحالی که مذاکرات به‌سمت توافق اولیه پیش می‌رود، منابع آگاه اعلام کرده‌اند که احتمال بازگشت آمریکا به رویۀ قبلی و تخطی از یکی از بندهای مورد توافق اولیه هست. این چندمین‌بار است که واشنگتن برخلاف توافق اولیه عمل می‌کند. 

روز گذشته، سخنگوی تیم مذاکره‌کنندۀ ایران با اشاره به وضعیت مبهم مذاکرات گفته بود: «توافق با آمریکا هم خیلی دور است، هم خیلی نزدیک.» او تأکید کرده جمهوری اسلامی برای همۀ گزینه‌ها از جمله ادامۀ مذاکرات، توقف یا ادامۀ جنگ آمادگی کامل دارد. 

اعضای تیم مذاکره‌کننده ایران با صراحت اعلام کرده‌اند: «هیچ اعتمادی به آمریکا نداریم و این بی‌اعتمادی در بدترین شرایطِ ممکن است.» 

این اظهارات نشان می‌دهد که تهران تدابیر دیپلماتیک خود را با چشمانی باز و رویکردی واقع‌بینانه نسبت به رفتارهای گذشته و احتمالی واشنگتن تنظیم کرده و بر سر مواضع اصولی خود ایستاده است.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.