رویترز: کاخ سفید برای کاهش قیمت بنزین در بحبوحه جنگ ایران تحت فشار است

فرارو پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 20:07
بنابر اعلام یک رسانه انگلیسی، با افزایش قیمت سوخت و تضعیف چشم‌انداز پایان سریع درگیری، مقامات کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌هایی برای کاهش قیمت بنزین هستند؛ از جمله تعلیق مالیات فدرال سوخت که می‌تواند حدود ۱۸ سنت در هر گالن از قیمت بنزین کم کند.

دولت ترامپ برای مهار پیامدهای اقتصادی و سیاسی جنگ با ایران در حوزه انرژی با فشار فزاینده‌ای روبه‌رو شده است.

به گزارش فرارو به نقل از رویترز، با افزایش قیمت سوخت و تضعیف چشم‌انداز پایان سریع درگیری، مقامات کاخ سفید در حال بررسی گزینه‌هایی برای کاهش قیمت بنزین هستند؛ از جمله تعلیق مالیات فدرال سوخت که می‌تواند حدود ۱۸ سنت در هر گالن از قیمت بنزین کم کند.

در حال حاضر قیمت بنزین در آمریکا به‌طور میانگین به بیش از ۴.۵۰ دلار در هر گالن رسیده و از زمان آغاز جنگ حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین افزایش قیمت انرژی باعث افت اعتماد مصرف‌کنندگان و افزایش نگرانی‌های اقتصادی شده و فشار سیاسی بر دولت را بیشتر کرده است؛ به‌ویژه در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره.

در داخل حزب جمهوری‌خواه نیز برخی نگرانند که ادامه این وضعیت به ضرر سیاسی حزب تمام شود و کنترل مجلس نمایندگان و حتی سنا را در انتخابات آینده به خطر بیندازد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.