آغاز عبور کشتی‌های چینی از تنگه هرمز از شب گذشته

فرارو پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 15:20
بنابر اعلام یک منبع آگاه، تعدادی کشتی چینی پس از تفاهم درباره پروتکل‌های مدیریت ایران از تنگه هرمز عبور کردند.

بنابر اعلام یک منبع آگاه، با تصمیم ایران، امکان عبور تعدادی از کشتی‌های چینی از تنگه هرمز با رعایت پروتکل مدیریت ایرانی تنگه میسر شد. 

بر پایه گفته‌های این منبع آگاه، پس از پیگیری‌های وزیر خارجه چین و سفیر این کشور در ایران، تسهیل در عبور و مرور کشتی‌های چینی بر مبنای روابط عمیق دو کشور و شراکت راهبردی دنبال و در نهایت جمع‌بندی شد که تعدادی کشتی چینی مورد درخواست این کشور پس از تفاهم درباره پروتکل‌های مدیریت ایرانی تنگه از این منطقه عبور کنند که این عبور از شب گذشته آغاز شده است. 

گفتنی است دیروز ۲۳ اردیبهشت بلومبرگ بنا به اطلاعات منتشر شده در خصوص حرکت کشتی‌ها اعلام کرده بود: فقط یک نفتکش غول پیکر چینی دیروز چهارشنبه در حال عبور از تنگه هرمز دیده شد.

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.