انیمیشن «فردوسی» روی آنتن تلویزیون

فرارو پنج شنبه 24 اردیبهشت 1405 - 14:02
انیمیشن سینمایی «فردوسی» جمعه ۲۵ اردیبهشت ماه ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

شبکه دو سیما انیمیشن سینمایی «فردوسی» را در بزرگداشت این شاعر بلندمرتبه و پاسداری از زبان پارسی روی آنتن می‌برد.

به گزارش ایرنا، این اثر سینمایی با روایتی دراماتیک، بخشی از زندگی حکیم توس را به تصویر می‌کشد؛ دوره‌ای که فردوسی پس از سی سال مجاهدت برای سرودن شاهنامه، تصمیم می‌گیرد شخصاً راهی دربار سلطان محمود غزنوی شود تا این گنجینه ملی را تقدیم کند. او در سفری پرفراز و نشیب، همراه با جمعی از اهل فرهنگ و هنر، مسیر طولانی خود را طی می‌کند و پس از عبور از اختلاف‌ها و دشواری‌های بسیار، به پایتخت غزنویان می‌رسد.

در دیدار با سلطان محمود، فردوسی با دانشی گسترده و بینشی عمیق به پرسش‌ها و شبهات مطرح‌شده درباره شاهنامه و پهلوانان آن پاسخ می‌دهد؛ اما دسیسه‌های وزیر دربار سرانجام او را وادار می‌سازد که برای در امان ماندن از گزند دشمنی‌ها، پایتخت را ترک کرده و رهسپار زادگاه خویش شود.

انیمیشن سینمایی «فردوسی» به کارگردانی محمود صائمین، به مناسبت این روز ارزشمند، جمعه (۲۵ اردیبهشت ماه) ساعت ۸ صبح از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.