هشدار رئیس ستاد نظامیان صهیونی درباره فروپاشی نیرو‌های ذخیره

صدا و سیما چهارشنبه 23 اردیبهشت 1405 - 12:06
رئیس ستاد نظامیان رژیم صهیونیستی درباره فروپاشی نیرو‌های ذخیره این رژیم در بحبوحه بحران نیروی انسانی هشدار داد.

هشدار رئیس ستاد نظامیان صهیونی درباره فروپاشی نیرو‌های ذخیره

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از نشریه میدل ایست آی، چهره‌های مخالف، انتقاد از دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل را به دلیل موفق نبودن در به خدمت گرفتن یهودیان ارتدکس افراطی را در ارتش تشدید کرده‌اند.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند رئیس ستاد ارتش اسرائیل به نمایندگان مجلس هشدار داده است درصورتیکه دولت فوراً قانونی را برای گسترش خدمت سربازی اجباری و تمدید خدمت سربازی تصویب کند، نیرو‌های ذخیره ارتش ممکن است ظرف چند ماه با فروپاشی مواجه شوند.

در جلسه محرمانه کمیته امور خارجه و دفاع کنست در روز دوشنبه، ایال زامیر، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از نمایندگان مجلس خواست تا به سرعت در مورد قوانینی اقدام کنند که خدمت اجباری سربازی را به ۳۶ ماه افزایش می‌دهد، سربازگیری را افزایش می‌دهد و مقررات وظیفه نیرو‌های ذخیره را اصلاح می‌کند.

زامیر به این کمیته گفت: "در ژانویه ۲۰۲۷، به دلیل کاهش خدمت اجباری به ۳۰ ماه، ارتش اسرائیل هزاران سرباز جنگی دیگر را از دست خواهد داد. "

آی ۲۴ به نقل از او گزارش داد:"ارتش ذخیره در خود فرو خواهد پاشید. "

زامیر به نمایندگان مجلس هشدار داد پس از نزدیک به سه سال جنگ در جبهه‌های مختلف، ارتش با کمبود شدید نیروی انسانی رو‌به‌رو است که می‌تواند عملیات آینده را تضعیف کند.

زامیر گفت: «من با فرآیند‌های سیاسی یا قانونگذاری سروکار ندارم. من درگیر جنگ چند جبهه‌ای و شکست دادن دشمن هستم. برای ادامه این کار، ارتش اسرائیل به شدت به سربازان بیشتری نیاز دارد.»

به نوشته روزنامه یدیعوت آحارونوت، زامیر گفت ارتش «از نظر نیروی انسانی در آستانه پایینی قرار دارد»، زیرا مبارزات نظامی گسترده اسرائیل همچنان تلفات سنگینی به بار می‌آورد.

هشدار او چند هفته پس از آن مطرح شد که ظاهراً به دولت گفته بود ارتش به ۱۵ هزار سرباز اضافی، از جمله بین هفت تا هشت هزار نیروی رزمی نیاز دارد چرا که اسرائیل وجود ۳۰ پایگاه غیرقانونی جدید در کرانه باختری اشغالی راتصویب کرده است که نیاز به حفاظت نظامی دارند.

طبق گزارش‌ها، یک افسر ارشد در اداره نیروی انسانی ارتش روز یکشنبه گفته است اگر خدمت اجباری تمدید نشود، ممکن است از نیرو‌های ذخیره خواسته شود که هر سال بین ۸۰ تا ۱۰۰ روز خدمت کنند.

نشریه اسرائیل هیوم روز دوشنبه گزارش داد کمیته کنست دستور فراخوان حدود ۴۰۰ هزار نیروی ذخیره را تا پایان ماه تمدید کرده است.

روزنامه مارکر همچنین گزارش داد طی یک سال و نیم گذشته، ارتش حدود هشت هزار سرباز را از طریق یک برنامه کوتاه مدت خدمت حرفه‌ای با هدف کاهش کمبود پرسنل به خدمت گرفته است.

با این حال، در این گزارش آمده است این تلاش نتوانسته است این بار را به طور قابل توجهی کاهش دهد، زیرا حدود ۱۰۰ هزار نیروی ذخیره در حال حاضر در حال خدمت فعال هستند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.