سعید لیلاز: تسلیم برابر آمریکا خودکشی است/ چاره‌ای جز مقاومت نداریم

عصر ایران سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 17:41
یک اقتصاددان تسلیم شدن در برابر آمریکا را خودکشی محض دانست و گفت: ایران چاره‌ای جز مقاومت ندارد.

سعید لیلاز، اقتصاددان، در مصاحبه‌ای اعلام کرد: در عمل هیچ توافق معناداری روی میز برای ایران وجود ندارد.

حتی اگر تهران هر آنچه ترامپ می‌خواهد را بدهد، این موضوع به طور بنیادین رویکرد واشنگتن را نسبت به ایران تغییر نخواهد داد.

تسلیم چیزی جز خودکشی نیست و ایران چاره‌ای جز مقاومت ندارد.

وقتی طرف مقابل باور کند که تحریم‌ها و فشار تغییر رفتار یا رسیدن به مصالحه، بلکه برای تضعیف دائم کشور و/یا هموار کردن مسیر جنگ است، دیپلماسی غیرممکن می‌شود.

واشنگتن سال‌هاست که توانایی خود را برای مذاکره با ایران تضعیف کرده است؛ این یک تصادف نبود، بلکه حاصل کارزارهای مستمر گروه‌های تندرو بود که حتی امکان دیپلماسی را از بین برد.

منبع: ایرنا

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.