قضات ایران صاحب دستیار هوشمند شدند

صدا و سیما سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 13:18
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه، از ایجاد دستیار هوشمند قضائی برای قضات سراسر کشور همزمان با ایام جنگ تحمیلی سوم خبر داد.

قضات ایران صاحب دستیار هوشمند شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با انتشار پیامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: قضات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام جنگ تحمیلی سوم، دارای دستیار هوشمند قضائی شدند.

این دستیار به عنوان یک راهنما و تصمیم‌یار هوشمند در خدمت قضات و نظام قضائی کشور خواهد بود.

گفتنی است، دستیار هوشمند قضائی یک سامانه یا ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به فرایند‌های قضائی و حقوقی طراحی شده است. هدف آن افزایش کارایی، سرعت و دقت در تصمیم‌گیری‌ها و امور مرتبط با دادگاه‌ها، وکلا، قضات و سایر فعالان حقوقی است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.