
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد کاظمیفرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با انتشار پیامی در صفحه خود در یکی از شبکههای اجتماعی نوشت: قضات قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران همزمان با ایام جنگ تحمیلی سوم، دارای دستیار هوشمند قضائی شدند.
این دستیار به عنوان یک راهنما و تصمیمیار هوشمند در خدمت قضات و نظام قضائی کشور خواهد بود.
گفتنی است، دستیار هوشمند قضائی یک سامانه یا ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به فرایندهای قضائی و حقوقی طراحی شده است. هدف آن افزایش کارایی، سرعت و دقت در تصمیمگیریها و امور مرتبط با دادگاهها، وکلا، قضات و سایر فعالان حقوقی است.