معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران محدوده تنگه هرمز را در چارچوب طرح جدید خودش تعریف کرده و این تنگه دیگر محدود به اطراف جزایر هرمز و هنگام نیست.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سردار محمد اکبرزاده گفت: محدوده تنگه هرمز بهطور قابل توجهی گسترش یافته و از سواحل جاسک و سیری تا فراتر از جزایر بزرگ، بهعنوان یک پهنه راهبردی تعریف شده است.
معاون سیاسی نیروی دریایی سپاه گفت: تنگه هرمز به یک منطقه وسیع عملیاتی تبدیل شده؛ پیش از این، تنگه هرمز ۲۰ تا ۳۰ مایل تعریف شده بود اما حالا به بیش از ۲۰۰ تا ۳۰۰ مایل یعنی حدود ۵۰۰ کیلومتر رسیده است. از جاسک و سیریک تا پس از جزیره قشم و تنب بزرگ، به شکل یک هلال کامل در آمده است.
او گفت: جمهوری اسلامی ایران با دقت و اقتدار، تحرکات منطقه را زیر نظر دارد و اجازه هیچگونه تعدی به آبها و منافع خود را نمیدهد. نیروهای مسلح با تمام توان از تمامیت ارضی و آبهای کشور دفاع میکنند.
منبع خبر "
صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.