متکی: کشورهای منطقه، پول سربازان و پایگاه‌های نظامی آمریکایی را می‌دهند

فرارو سه شنبه 22 اردیبهشت 1405 - 11:07
وزیر پیشین امور خارجه گفت: در ۴۰ سال گذشته آمریکایی‌ها پایگاه‌های هوایی، زمینی و نظامی خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما پخش کردند. پول سربازان و پایگاه‌های منطقه را همین کشورهای منطقه می‌دهند.

منوچهر متکی، نماینده مجلس و وزیر اسبق امور خارجه در مصاحبه با شبکه خبری عربی گفت: آمریکایی‌ها در خلیج فارس رو به ایران ایستادند و گفتند: ما باید ریشه ملت ایران را بزنیم. 

به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، وی افزود: در ۴۰ سال گذشته آمریکایی‌ها پایگاه‌های هوایی، زمینی و نظامی خود را در کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان ما پخش کردند. تهدید این پایگاه‌ها متوجه ما شد و طبیعی است که ما برای اعمال حق بی‌ضرر خود بر تنگه هرمز کنترل داشته باشیم. 

متکی اشاره داشت: آمریکایی‌ها کشورهای حاشیه خلیج فارس را تحقیر کردند و پیوست توافق شورای همکاری خلیج فارس این بود که کشورها منطقه باید تابع آمریکا باشند! 

نماینده مجلس و وزیر اسبق امور خارجه ادامه داد: ما تا جایی روابطمان با کشورهای منطقه جلو می‌رفت، ولی در سطح بالا آن‌ها اجازه روابط با ما نداشتند. 

وی خاطرنشان کرد: پول سربازان و پایگاه‌های منطقه را همین کشورهای منطقه می‌دهند.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.