این مقام ایرانی که به نامش اشاره نشده اعلام کرد: ایران با انتقال اورانیوم به خارج از کشور مخالفت کرده و آماده است تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی، آن را رقیقسازی کند.
شبکه الجزیره به نقل از یک مقام ایرانی دوشنبه شب اعلام کرد که مذاکرات میان تهران و واشنگتن با اختلافات جدی بر سر سرنوشت اورانیوم با غنای بالا، مدت توقف غنیسازی و جبران خسارتهای جنگی همراه بوده است.
به گزارش ایرنا، این مقام ایرانی به شبکه الجزیره گفت: واشنگتن در پیشنهاد خود خواستار دریافت اورانیوم با غنای ۶۰ درصد شده است.
وی افزود: آمریکا با انتقال اورانیوم با غنای بالا به روسیه مخالفت کرده و انتقال آن به یک کشور ثالث را پیشنهاد داده است.
این مقام ایرانی که به نامش اشاره نشده اعلام کرد: ایران با انتقال اورانیوم به خارج از کشور مخالفت کرده و آماده است تحت نظارت آژانس بینالمللی انرژی اتمی، آن را رقیقسازی کند.
مقام ایرانی گفت: تهران آماده است، اورانیوم با غنای بالا را به سطح ۳.۷ و ۲۰ درصد کاهش دهد.
مقام ایرانی افزود: واشنگتن خواستار توقف غنیسازی اورانیوم به مدت ۲۰ سال شده اما ایران این درخواست را رد کرده است.
وی گفت: آمریکا با پیشنهاد پرداخت غرامت به ایران در برابر خسارتهای جنگ مخالفت کرده است.
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.