رایزنی عراقچی با همتای عربستانی در خصوص آخرین تحولات مذاکرات

خبرآنلاین دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 14:50
وزرای امور خارجه ایران و عربستان امروز درباره آخرین تحولات مرتبط با روندهای جاری دیپلماتیک گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید عباس عراقچی و فیصل بن فرحان، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عربستان ظهر امروز دوشنبه در خصوص آخرین تحولات مرتبط با روندهای جاری دیپلماتیک میان ایران و آمریکا با میانجیگری پاکستان به صورت تلفنی گفتگو و رایزنی کردند.

بنابر روایت تسنیم، روز گذشته جمهوری اسلامی ایران پاسخ رسمی خود به آخرین پیشنهاد آمریکا برای پایان جنگ را به طرف میانجی ارسال کرد.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در همین خصوص گفت: ما امتیازی مطالبه نکردیم، تنها چیزی که مطالبه کردیم حقوق مشروع ایران است. قضاوت را به مردم واگذار می‌کنم که آیا مطالبه ایران برای خاتمه جنگ در منطقه، توقف راهزنی دریایی علیه کشتی‌های ایران، آزاد شدن دارایی‌های متعلق به مردم ایران که سال‌هاست به‌ناحق محبوس شده‌اند، زیاده‌خواهانه است؟

وی افزود: پیشنهاد ما برای تردد ایمن در تنگه هرمز آیا زیاده‌خواهانه است؟ موضوع مهمی همچون برقراری صلح و امنیت در تمام منطقه غیرمسئولانه است؟ هر آنچه ما در طرح پیشنهاد کردیم معقول و سخاوتمندانه بود و برای خیر منطقه و جهان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: همه موارد ما قرار بود مورد بحث قرار بگیرد، منتها متأسفیم که طرف آمریکایی بر اساس ذهنیتی که ساخته و پرداخته رژیم صهیونیستی است همچنان بر خواسته‌های نامعقول پافشاری می‌کنند.

۲۱۹

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.