خاموشی کارتخوان ها در اتوبوس های درون شهری؛ پول نقد از مسافران گرفته می شود / ۱۳۷ آماده دریافت گزارش تخلف رانندگان اتوبوس است

رکنا دوشنبه 21 اردیبهشت 1405 - 12:03
رکنا: برخی شهروندان تهرانی از دریافت پول نقد در اتوبوس‌های خصوصی به دلیل خاموش بودن کارتخوان‌ها گلایه دارند؛ در حالی که طبق قانون، در صورت خرابی دستگاه، سفر باید رایگان باشد.
خاموشی کارتخوان ها در اتوبوس های درون شهری؛ پول نقد از مسافران گرفته می شود / ۱۳۷ آماده دریافت گزارش تخلف رانندگان اتوبوس است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، برخی شهروندان تهرانی در تماس با رکنا، نسبت به خاموش بودن دستگاه‌های کارتخوان در برخی اتوبوس‌های خصوصی پایتخت اعتراض کردند. به گفته آنها، در بعضی خطوط، رانندگان با اعلام خرابی دستگاه کارتخوان، از مسافران درخواست پول نقد می‌کنند یا شماره کارت شخصی در اختیار آنها قرار می‌دهند. این در حالی است که شهروندان می‌گویند هنگام اعتراض به این موضوع و یادآوری ممنوعیت دریافت نقدی کرایه، برخی رانندگان تأکید می‌کنند که مسافران موظف به پرداخت هزینه هستند.

طبق قوانین حمل‌ونقل شهری، در صورتی که سیستم بلیت‌خوان یا کارتخوان اتوبوس دچار اختلال باشد، سفر برای مسافران رایگان محسوب می‌شود و دریافت وجه نقد نباید انجام شود؛ اما اگر دستگاه سالم و فعال باشد، پرداخت کرایه بر عهده مسافر است.

شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده این تخلفات، از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش خود را ثبت کرده و مشخصات راننده و اتوبوس را اعلام کنند تا از تکرار چنین مواردی جلوگیری شود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.