ادعای مارکو روبیو: چینی‌ها تصاویر ماهواره‌ای در اختیار ایران قرار داده‌اند

فرارو شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 11:15
«مارکو روبیو»، وزیر خارجه آمریکا، مدعی شد: ما نهادهای چینی را که تصاویر ماهواره‌ای در اختیار ایران قرار داده‌اند و از حملات آن علیه نیروهای ما در خاورمیانه پشتیبانی کرده‌اند، تحریم کرده‌ایم.

وزیران خزانه‌داری و خارجه آمریکا بعد از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی اظهار نظر کردند.

به گزارش ایسنا، «اسکات بسنت» وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های ضد ایرانی جدید گفت: وزارت ما به کارزار بی‌وقفه خشم اقتصادی خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

 وزیر خزانه‌داری ایالات متحده افزود: به دستور رئیس‌جمهور، ما به هدف قرار دادن هر نهاد خارجی که به ارتش ایران سلاح می‌دهد، ادامه خواهیم داد.

«مارکو روبیو»، وزیر خارجه آمریکا، نیز مدعی شد: ما نهادهای چینی را که تصاویر ماهواره‌ای در اختیار ایران قرار داده‌اند و از حملات آن علیه نیروهای ما در خاورمیانه پشتیبانی کرده‌اند، تحریم کرده‌ایم.

روبیو بدون ارائه دلیل و مدرک ادعا کرد: تحریم‌های ما شبکه‌های تسلیحاتی ایران در خارج از کشور و نهادهای بین‌المللی را که مواد اولیه برنامه‌های موشکی و پهپادی را در اختیار ارتش این کشور قرار داده‌اند، هدف قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهارات بی‌اساس خود برای تحریم کردن نهادهای چینی افزود: ما از تمام ابزارهای موجود برای جلوگیری از بازسازی برنامه‌های حساس اشاعه هسته‌ای ایران استفاده خواهیم کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.