‌انفجار قوی و آتش‌سوزی در پالایشگاه آمریکایی

خبرگزاری مهر شنبه 19 اردیبهشت 1405 - 05:36
درحالی که آمریکا با بحران بی‌سابقۀ انرژی ناشی از تبعات جنگ با ایران مواجه است، رسانه‌های این کشور از وقوع یک انفجار و آتش‌سوزی بزرگ در پالایشگاه شالمت در ایالت لوئیزیانا خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه ها، شدت انفجار در پالایشگاه شالمت به حدی بود که خانه‌ها در کیلومترها آن طرف‌تر به لرزه درآمد و مشتریان رستوران‌های نزدیک پراکنده شدند.

ویدئوهایی که پس از انفجار منتشر شده، شعله‌های عظیم و دود غلیظ سیاهی را نشان می‌دهد که به هوا برخاسته است.

پالایشگاه شالمت یکی از شش پالایشگاه شرکت انرژی پی‌بی‌اف است که در سال ۲۰۱۵ خریداری شده است.

این پالایشگاه روزانه ۱۸۵ هزار بشکۀ نفت خام فرآوری می‌کند؛ و قرار بوده به زودی تولید ۲۰ هزار بشکۀ سوخت دیزل تجدیدپذیر در روز را آغاز کند.


منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.