روس‌اتم: ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر به تدریج از سر گرفته می‌شود

صدا و سیما جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 20:07
مدیرعامل شرکت دولتی روس‌اتم اعلام کرد که ساخت واحد دوم نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران که پس از تجاوز نظامی آمریکا و اسرائیل متوقف شد، به تدریج از سر گرفته می‌شود.

روس‌اتم: ساخت واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر به تدریج از سر گرفته می‌شود

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی لیخاچف روز جمعه به خبرنگاران گفت: ساخت و ساز به تدریج به حالت عادی بازمی‌گردد، به ویژه آنکه حدود دو هزار و ۲۰۰ نفر از کارکنان پیمانکاران ایرانی قبلاً به محل ساخت و ساز بازگشته‌اند.

وی افزود: کار اصلی بر تقویت و بتن‌ریزی واحد برق شماره ۲ متمرکز است که در حال حاضر در دست ساخت است.

خبرگزاری ریانووستی نیز به نقل از لیخاچف گزارش داد: روس‌اتم آماده است در صورت عدم وجود خطر درگیری نظامی مجدد، کارمندان خود را به سرعت و به طور کامل به ایران بازگرداند.

این مقام روس تصریح کرد که با قضاوت بر اساس گزارش‌های خبری در رسانه‌های بین‌المللی، وضعیت همچنان چالش‌برانگیز است.

مدیرعامل شرکت روس‌اتم ادامه داد: واحد شماره یک نیروگاه اتمی بوشهر هم‌اکنون فعال و در حال تولید برق است.

مدیرعامل شرکت روس اتم در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هم‌اکنون وضعیت در محل نیروگاه هسته‌ای بوشهر در ایران در مجموع آرام است و طی روز‌های اخیر، هیچ حمله‌ای به تأسیسات اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های وابسته به روس‌اتم طبق برنامه همچنان به ساخت تجهیزات برای واحد‌های جدید نیروگاه هسته‌ای بوشهر ادامه می‌دهند.

لیخاچف همچنین گفت: روس‌اتم قصد دارد در سال ۲۰۲۷ ارسال تجهیزات رآکتور برای واحد ۲ نیروگاه هسته‌ای بوشهر به ایران را آغاز کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.