به گزارش مشرق، رسانه ها به نقل از منابع محلی از شنیده شدن صدای چند انفجار در جزیره قشم خبر میدهند. درباره منشا این صداها هنوز اطلاع دقیقی در دست نیست.
22:18| انفجار در اسکله بهمن قشم در جریان تبادل آتش میان نیروهای مسلح ایران و دشمن رخ داده است
بررسیهای یک از خبرگزاریهای داخلی در بندرعباس نشان میدهد در جریان تبادل آتش میان نیروهای مسلح ایران و دشمن بخشهایی تجاری اسکله بهمن هدف قرار گرفته است.
این اسکله در جنگ رمضان هم چندین مرتبه هدف قرار گرفت.
22:30| اسرائیل ترسید؛ ما نبودیم!
یک منبع رژیم صهیونیستی در گفتوگو با شبکه i۲۴NEWS تأکید کرده است: اسرائیل هیچ ارتباطی با حوادث امشب در ایران ندارد.
در مقابل، برخی منابع دیگر از جمله یک منبع اسرائیلی مدعی شدهاند که جنگندههای امارات این اسکله را بمباران کردهاند.
بررسی دقیق ابعاد این حادثه و راستیآزمایی ادعاهای مطرحشده همچنان ادامه دارد.
23:15| انفجارهای قشم در پی مقابله پدافند با ریزپرندهها
برخی منابع علت این صداها رو مقابله پدافند قشم با چند ریزپرنده اعلام کردند.
خبرگزاری صداوسیما اذعان کرد که اخبار مربوط به حمله هوای اسکلهای در قشم هنوز تایید نشده است.
23:22| مقام آگاه نظامی: یگانهای متعرض دشمن در تنگه هرمز زیر آتش موشکی ایران قرار گرفتند
یک مقام آگاه نظامی اعلام کرد: به دنبال تعرض ارتش متجاوز آمریکا به یک نفت کش ایرانی یگان های متعرض دشمن در محدوده تنگه هرمز زیر آتش موشکی ایران قرار گرفتند که پس از تحمل خسارت مجبور به فرار شدند.
00:19| حمله دشمن آمریکایی به جزایر جنوبی ایران
وبسایت شبکه فاکسنیوز به نقل از «یک منبع نظامی» مدعی شد که ارتش آمریکا ساعاتی پیش اهدافی در جزیره قشم و بندرعباس را هدف قرار داده، اما این به معنای «ازسرگیری مجدد جنگ علیه ایران نیست.»
وبسایت آکسیوس نیز به نقل از «مقامات آمریکایی و صهیونیستی» ادعای فاکسنیوز را تایید کرد.
00:33| بیانیه قرارگاه خاتمالانبیا درباره جزئیات درگیریهای امشب در جنوب ایران
سخنگوی قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا تصریح کرده است: ارتش متجاوز، تروریست و راهزن آمریکا با نقض آتش بس یک کشتی نفتکش ایرانی و در حال حرکت از آبهای ساحلی ایران در منطقه جاسک به سمت تنگه هرمز و همچنین یک کشتی دیگر در حال ورود به تنگه هرمز را روبروی بندر فجیره امارات مورد هدف قرار دادند و همزمان مناطق غیرنظامی را با همکاری برخی از کشورهای منطقه در سواحل بندر خمیر، سیریک و جزیره قشم مورد تعرض هوایی خود قرار دادند.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز بلافاصله و در اقدامی متقابل شناورهای نظامی آمریکا در شرق تنگه هرمز و جنوب بندر چابهار را مورد هجوم قرار داده و خسارات قابل توجهی به آنها وارد نمودند.
آمریکای جنایتکار و متجاوز و کشورهای حامی آن باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته پرقدرت و بدون کوچکترین تردید به هرگونه تعرض و تجاوز پاسخی کوبنده می دهد.
00:40| حمله دشمن آمریکایی صهیونیستی به شهرستان میناب
محمد رادمهر معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گفت: در ساعت ۰۰:۱۰ رژیم منحوس و غاصب و کودک کش صهیونیستی و آمریکای جنایتکار به یکی از پایگاه های دریابانی شهرستان میناب حمله انجام دادند.
وی افزود: خداروشکر از این حمله مجروح یا شهید نداشتیم.
رادمهر از مردم شهرستان میناب خواست به شایعات توجه نکنند و اخبار را از خبرگزاری های رسمی پیگیری کنند.
00:56| عملیات ترکیبی نیروی دریایی سپاه در پی تجاوز دشمن

فرماندهی نیروی دریایی سپاه در ایکس نوشت: در پی نقض آتش بس و تجاوز ارتش تروریستی امریکا به یک فروند نفتکش ج.ا ایران در حوالی بندر جاسک و نزدیک شدن ناوشکن های ارتش تروریستی امریکا به تنگه هرمز، طی یک عملیات ترکیبی بسیار پرحجم و دقیق با بکارگیری انواع موشک های بالستیک و کروز ضد کشتی و پهپادهای انهدامی با سر جنگی شدید الانفجار به سمت ناوشکن های دشمن اجرای آتش نمود.
رصدهای اطلاعاتی حاکی از خسارات قابل توجه به دشمن آمریکایی است و سه ناو دشمن متجاوز به سرعت از محدوده تنگه هرمز فرار کردند.
01:02| شبکه اسرائیلی: ۳ ناوشکن آمریکایی هدف حملات ایران قرار گرفتند
شبکه ۱۲ اسرائیل خبر داد که ۳ ناوشکن آمریکایی هدف حملات ایران در تنگه هرمز قرار گرفتهاند.
01:10| سنتکام حملات به ایران را برعهده گرفت
فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) با تأیید حملات هوایی به خاک کشورمان، مدعی شد که این حملات ماهیت دفاعی داشتند.

در پیام این سازمان تروریستی آمده است: نیروهای آمریکایی در جریان عبور ناوشکنهای نیروی دریایی آمریکا از تنگه هرمز به سمت دریای عمان در تاریخ ۷ مه، موشکها، پهپادها و قایقهای کوچک ایرانی را رهگیری کردهاند.
سنتکام همچنین مدعی شد: نیروهای ایالات متحده در چارچوب «دفاع از خود» حملاتی را علیه مواضع نظامی ایران، از جمله تأسیسات موشکی، پهپادی و مراکز فرماندهی و کنترل انجام دادهاند.
در ادامه این بیانیه و در راستای کتمان همیشگی خسارات ارتش آمریکا، ادعا شده است که هیچیک از کشتیهای آمریکایی هدف قرار نگرفتهاند.
01:21| آخرین وضعیت بندرعباس و شهرهای ساحلی جنوبی ایران
توضیحات خبرنگار صداوسیما در استان هرمزگان درباره آخرین وضعیت بندرعباس و شهرهای ساحلی جنوبی ایران در ادامه مشاهده می کنید.
01:27| سیبیاس: حملات امشب به ناوهای آمریکایی شدیدتر از حملات چندروز پیش بود
شبکه سیبیاس گزارش داد: ناوهای جنگی یواساس تراکستون و یواساس میسون هدف حمله شدید ایران قرار گرفتند، حملهای که مقامات آمریکایی آن را شدیدتر و پایدارتر از حملاتی توصیف کردند که چند روز پیش به این ناوها صورت گرفت.
مقامات آمریکایی گفتند قایقهای تندروی ایرانی به اندازهای به ناوشکنها نزدیک شدند که ناوشکنها ناچار به استفاده از توپهای دریایی، سیستمهای تسلیحاتی نزدیک و سلاحهای نصب شده روی عرشه شدند.
مقامات همچنین گفتند که ایران در جریان این درگیری از پهپاد و موشک استفاده کرد .
01:32| واکنش فوری بازار نفت به نقض آتش بس
در پی پاسخ تلافی جویانه و کوبنده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، قیمت نفت خام از ۱۰۴ دلار عبور کرد.
خبرگزاری رویترز گزارش داد که قیمت نفت برنت در معاملات آتی آمریکا با افزایش ۳.۰۳ درصدی به ۹۷.۶۸ دلار در هر بشکه رسید.
01:55| وضعیت جزایر و شهرهای ساحلی عادی است
پرس تیوی در خبری اعلام کرد: در پی تبادل آتش در چند ساعت گذشته، وضعیت در جزایر و شهرهای ساحلی ایران در تنگه هرمز اکنون به حالت عادی بازگشته است.
02:04| ترامپ: آتشبس برقرار است
دونالد ترامپ در گفتوگو با شبکه ایبیسی نیوز ادعا کرد: آتشبس برقرار است و در حال اجراست.
03:30 |اولین تصاویر از پاسخ قدرتمندانۀ یگانهای موشکی و پهپادی نیروی دریایی ارتش به ناوشکنهای دشمن متجاوز
07:30 | ادعای امارات: در حال رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران هستیم
وزارت دفاع امارات مدعی شده که سامانه پدافند هوایی در این کشور «در حال مقابله با حملات موشکی و پهپادی از منشا ایران» است.
در این بیانیه آمده صداهایی که هماکنون در بخشهای مختلف امارات شنیده میشود مربوط به درگیر شدن سامانههای پدافند هوایی برای رهگیری «موشکهای بالیستیک، موشکهای کروز و پهپاد» است.
09:41 | پاسخ قدرتمندانه یگانهای موشکی نیروی دریایی ارتش به ناوشکنهای دشمن
نیروی دریایی ارتش در اطلاعیهای درباره تجاوز دریایی دشمنان در آبهای سرزمینی کشورمان اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش، با انواع موشک، پهپاد رزمی و راکت، ناوشکنهای آمریکایی را که با نقض آتشبس، به نفتکشهای ایرانی در نزدیکی تنگه هرمز و در آبهای سرزمینی تعرض کرده بودند، مورد حمله قرار داد.
در این اطلاعیه تاکید شد: در پی این پاسخ، ناوشکن های متجاوز آمریکایی مسیر خود را تغییر داده و منطقه را ترک کردند.
13:20 | توقیف نفتکش متخلف اوشن کوی (OCEAN KOI) توسط نیروی دریایی ارتش
تکاوران دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طی یک عملیات ویژه، نفتکش متخلف اوشن کوی (OCEAN KOI) را که در صدد ایجاد اخلال در صادرات نفت و منافع ملت ایران بود، توقیف کردند.
بروزرسانی می شود...










