نخستین نفتکش کره جنوبی پس از عبور از تنگه هرمز به مقصد رسید

رکنا جمعه 18 اردیبهشت 1405 - 11:12
رکنااقتصادی:نخستین نفتکش کره جنوبی که در دوران کاهش محدودیت‌ها توانسته بود از تنگه هرمز عبور کند به مقصد رسید.
نخستین نفتکش کره جنوبی پس از عبور از تنگه هرمز به مقصد رسید

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا از آسوشیتدپرس، یک پالایشگاه کره جنوبی اعلام کرد یک نفتکش با پرچم مالت که یک میلیون بشکه نفت خام حمل می‌کرد، پس از عبور از تنگه هرمز در اواسط آوریل، روز جمعه به سواحل غربی کره جنوبی رسید.

کره جنوبی مانند بسیاری از کشورهای آسیایی، بخش عمده نفت خام خود را از خاورمیانه وارد می‌کند. گزارش شده است که این محموله یک میلیون بشکه‌ای معادل ۳۵ تا ۵۰ درصد مصرف روزانه نفت خام کره جنوبی است.

شرکت «اچ دی هیوندای اویل بانک» اعلام کرد نفتکش «اودسا» صبح جمعه، چند هفته پس از عبور از تنگه هرمز در دوره مذاکرات آتش‌بس میان ایران و ایالات متحده، به آب‌های ساحلی بندر غربی سئوسان رسید.

قرار است این نفتکش اواخر روز جمعه در تأسیسات پهلوگیری فراساحلی شرکت لنگر بیندازد تا نفت خام خود را تخلیه کند. شرکت اچ دی هیوندای اویل بانک اعلام کرد قصد دارد این نفت خام را به فرآورده‌هایی مانند بنزین، گازوئیل و نفتا پالایش کند. این شرکت افزود که تأسیسات آن توان پالایش روزانه تا ۶۹۰ هزار بشکه نفت خام را دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع گفته است که این کشتی در ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) در دوره‌ای کوتاه از کاهش محدودیت‌ها توانسته بود از تنگه هرمز عبور کند.

کره جنوبی سال گذشته بیش از ۶۰ درصد نفت خام و ۵۰ درصد نفتای خود که ماده اولیه مهم صنایع پتروشیمی و تولید پلاستیک است را از طریق تنگه هرمز وارد کرده بود.

اخبار تاپ حوادث

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.