گزارش حوادث ۴۸ ساعت گذشته در تنگه هرمز

فرارو پنج شنبه 17 اردیبهشت 1405 - 20:47
مرکز اطلاعات دریایی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام که کرد تردد در تنگه هرمز به طور قابل توجهی کم شده است. در عین حال کشتی‌های تجاری دستور گرفته‌اند تا بندرگاه‌های نزدیک را ترک کنند

فرارو- مرکز اطلاعات دریایی انگلیس در بیانیه‌ای   نوشت: «تردد در تنگه هرمز به‌طور قابل توجهی کاهش یافته است.»

به گزارش فرارو، در این بیانیه آمده است:  « چندین حادثه  در ۴۸ ساعت گذشته گزارش شده است.

چندین کشتی تجاری گزارش داده‌اند که از طریق کانال ۱۶ وی‌اچ‌اف دستور گرفته‌اند لنگرگاه‌های نزدیک به تنگه را ترک کنند، در غیر این صورت با عواقب سنگینی روبه‌رو خواهند شد.

در حالی که نیروی دریایی آمریکا حین عبور از تنگه هرمز، چندین تهدید را دفع کردند. این حوادث نشان‌دهنده ریسک بالای امنیتی برای کشتی‌های تجاری در منطقه است.

با این حال مرکز هماهنگی دریایی بریتانیا (UKMTO) هشدار داد که یک کشتی باری در داخل تنگه هرمز مورد اصابت پرتابه‌ای ناشناس قرار گرفته است.

مین گذاری در مسیرهای تردد دریایی (TSS) و اطراف آن همچنان یک تهدید جدی است. اختلال در سیستم‌های ناوبری ماهواره‌ای (GNSS) نیز گاه‌به‌گاه رخ می‌دهد، هرچند نسبت به مارس ۲۰۲۶ کاهش یافته است.

دریای عمان و دریای عرب:

کشتی‌های تجاری از حضور گسترده نیروهای دریایی در این مناطق خبر می‌دهند. اقدامات مربوط به اعمال محاصره دریایی همچنان ادامه دارد.

دریایی انگلیس

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.