خبرنگار آمریکایی هم برای میناب گریه کرد اما ...

تابناک چهارشنبه 16 اردیبهشت 1405 - 11:55
از سلبریتی‌جماعت و بی‌وطن‌های خائن توقعی نداریم. فقط بیان این‌تذکر بی‌لطف نبود که انسان می‌تواند در آمریکا باشد و انسان باشد و می‌توان در ایران یا ایرانی سابق باشد و حیوان باشد و تا حدی سقوط کند که شریک جرم موجوداتی مثل ترامپ و نتانیاهو شود!

خبرنگار آمریکایی هم برای میناب گریه کرد اما ...

به گزارش خبرنگار فرهنگی تابناک، چندروز پیش ۸ خبرنگار خارجی با سفر به ایران به بندرعباس سفر کرده و مدرسه ویران‌شده کودکان شهید میناب توسط آمریکا را از نزدیک مشاهده کردند. این‌خبرنگاران که کاتیا آنتونیادی از یونان، محمود عساف از لبنان و وایات رید از آمریکا بین‌شان حضور داشتند با خانواده شهدای میناب و والدین بچه‌های میناب گفتگو کرده و در لحظاتی از این‌گفتگوها اشک ریختند.

وایات رید در خانه تنها شهید اهل تسنن مدرسه میناب هم حضور پیدا کرد و در حالی‌که خجالت و شرمندگی از جنایات دولت مبتوعش نمایان بود، اشک ریخت و با خانواده شهید همدردی کرد. او در ویدیوی کوتاهی که از این‌بازدید منتشر شد، گفت: «از تمام قدرتی که دارم استفاده می کنم تا دولت من دیگر چنین حوادثی را رقم نزند!»

خوب است انسان، منصف باشد و جنایات دولتش را مردانه گردن گرفته و در جهت جبران‌شان کوشش کند! حداقل کوششی که این‌خبرنگار آمریکایی می‌تواند بکند، حضور میدانی در محل حادثه شهادت کودکان بی‌گناه مینابی و اشاره به جنایتکار بودن دولتمردان کشورش است. 

این‌انسان منصف را که از قلب آمریکا به ایران آمده، بگذارید مقابل برخی انسان‌نماهایی که در ایران حضور دارند و در عرف معمول، سلبریتی خوانده می‌شوند و همچنین برخی انسان‌نماهای دیگری که از ایران به قلب آمریکا رفته‌اند و لباس انسانیت را گذاشته و لباس حیوانیت برداشته‌اند.

چندروز پیش مصی علینژاد هم قصد داشت با گذشت حدود ۲ ماه از شروع جنگ تحمیلی سوم، ضمن کاسبی با خون شهدای میناب، کمی خود را نزد مردم ایران سفید کند که البته ناکام ماند و این‌نمایشش هم نگرفت و پاسخ‌های درخور را از مجریان و فعالان رسانه‌ای چون المیرا شریفی‌مقدم دریافت کرد. 

مولانا در دیوان شمس خود می‌گوید «سگی بگذار!» در مثنوی معنوی هم بیت معروفی دارد که می‌گوید «جان گرگان و سگان هر یک جداست/متحد جانهای شیران (مردان) خداست» تفسیر این‌دو آموزه مولانا که برگرفته از قرآن و روایات اسلامی هستند، این است که انسان، حیوان بالفعل و انسانِ بالقوه است! می‌تواند حیوانیت خود را بروز و ظهور دهد یا می‌تواند به رتبه انسانیت برسد. 

از سلبریتی‌جماعت و بی‌وطن‌های خائن توقعی نداریم. فقط بیان این‌تذکر بی‌لطف نبود که انسان می‌تواند در آمریکا باشد و انسان باشد و می‌توان در ایران یا ایرانی سابق باشد و حیوان باشد و تا حدی سقوط کند که شریک جرم موجوداتی مثل ترامپ و نتانیاهو شود!

صادق وفایی

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.