امارات از «اواپک» هم خارج شد

صدا و سیما سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:33
امارات پس از اوپک و اوپک پلاس از سازمان کشور‌های عرب صادرکننده نفت (اواپک) هم خارج شد.

امارات از «اواپک» هم خارج شد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ سازمان کشور‌های عرب صادرکننده نفت (اواپک) در بیانیه‌ای اعلام کرد که امارات رسماً تصمیم به خروج از این سازمان گرفته و این تصمیم از ابتدای ماه مه ۲۰۲۶ اجرایی شده است.

دبیرخانه این سازمان اعلام کرد که این موضوع از طریق نامه‌ای رسمی وزیر انرژی و زیرساخت امارات، به رئیس دوره‌ای شورای وزیران اواپک اطلاع داده شده است.

تصمیم ابوظبی برای خروج از اواپک در حالی اتخاذ شده که این کشور پیش‌تر نیز از سازمان «اوپک» و ائتلاف «اوپک+» خارج شده بود .

مقامات اماراتی اعلام کرده‌اند که این تصمیم در چارچوب چشم‌انداز بلندمدت اقتصادی و با هدف توسعه صنعت انرژی داخلی اتخاذ شده است. 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.