اینجا «تنگه هرمز» است...

رکنا سه شنبه 15 اردیبهشت 1405 - 10:27
اینجا «تنگه هرمز» است؛ جایی که غول‌های آهنی در میان مه و آب، صف انتظار طویلی را برای عبور از این تنگه تشکیل داده‌اند. این گزارش قسمت بسیار کوچکی از وضعیت تنگه هرمز در ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۵ را نشان می‌دهد.
اینجا «تنگه هرمز» است...

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، نمایی از کشتی‌هایی که هر روزه با عبور از این تنگه، چرخ‌های تجارت جهانی را به حرکت در می‌آورند و حالا در انتظار چراغ سبز ایران برای عبور از آن هستند. به دلیل نا امن سازی این منطقه و ایجاد محاصره دریایی توسط آمریکا، این کشتی‌ها که حامل کالاهای استراتژیک و سوخت برای بازارهای جهانی هستند، در صف خروج از این گذرگاه راهبردی قرار گرفته‌اند تا طبق قواعد ایمنی، امنیتی، کنترلی و اجازه ایران بتوانند راهی آب‌های آزاد شوند. آمریکا اخیراً از محاصره و دزدی دریایی به‌ عنوان ابزار فشار علیه ایران استفاده کرده است. قابل ذکر است که عبور و مرور همه کشتی‌ها تا پیش از حمله آمریکا به ایران و آغاز جنگ رمضان بطور کامل آزاد بود و بعد از آن عبور و مرور کشتی‌ها صرفا با اجازه و هماهنگی ایران امکان‌پذیر است.

امیرحسین خورگویی - اردیبهشت 1405

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.