رییس کمیته امنیت مجلس: باید روابطمان با مسکو را گسترش دهیم/ شاهد حمایت‌های خوب روسیه و چین بوده‌ایم

خبرآنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 06:40
رییس کمیته امنیت مجلس دوازدهم گفت: روابط دوجانبه میان تهران و مسکو، عمیق و استراتژیک است و باید گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، احمد عجم در رابطه با اهمیت همکاری و تعاملات راهبردی ایران و روسیه، گفت: روابط میان تهران و مسکو، عمیق و استراتژیک است.

به روایت خانه ملت، رییس کمیته امنیت مجلس دوازدهم با تاکید بر اینکه ایران و روسیه باید به سمت تقویت روابط دوجانبه در ابعاد مختلف حرکت کنند، اظهار کرد: هر دو کشور در عرصه های گوناگون نیز این رویکرد را ثابت کرده اند؛ به عنوان مثال در حوزه دیپلماسی شاهد حمایت‌های خوب روسیه و چین از کشورمان بوده ایم.

وی افزود: در واقع وتوی قطعنامه بحرین که تلاش داشت کشورمان را دچار چالش و مشکل کند، برگ برنده خوبی برای کشورمان بود که با همکاری راهبردی مسکو و پکن عملیاتی شد.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو کشور در حال رویارویی با مسائل خودشان هستند، تصریح کرد: به عنوان مثال روسیه اکنون با اوکراین و ناتو در حال جنگ است اما بدون شک، ضرورت گسترش روابط در حوزه های دیپلماسی و میدانی دارای اهمیت دوچندان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: در سفر اخیر هیأت دیپلماتیک کشورمان به روسیه نیز، همکاری‌های بین دو کشور مورد توجه قرار گرفت و ایده‌های بسیار خوبی مطرح شد.

31216

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.