آمریکا ۵ هزار نیرو از آلمان خارج می‌کند

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 03:07
پنتاگون با اعلام خروج حدود ۵ هزار نظامی آمریکایی از آلمان، فصل تازه‌ای از بازنگری در آرایش نیروهایش در اروپا را آغاز کرده است؛ تحولی که ناتو آن را نشانه ضرورت افزایش سهم اروپا در دفاع مشترک می‌داند.

فرارو- پنتاگون از کاهش حضور بخشی از نظامیان آمریکا در اروپا خبر داده است؛ تصمیمی که بر اساس گزارش‌ها شامل خروج حدود ۵ هزار نیروی آمریکایی از آلمان طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده می‌شود و هم‌زمان بحث‌های تازه‌ای را در ناتو درباره آینده آرایش امنیتی قاره اروپا به‌راه انداخته است.

به گزارش فرارو به نقل از   رویترز، این اقدام در چارچوب بازنگری در استقرار نیروهای آمریکا در اروپا انجام می‌شود، اما در شرایطی مطرح شده که تنش‌ها میان واشنگتن و برخی متحدان اروپایی بر سر موضوعات امنیتی و از جمله نحوه مواجهه با بحران ایران افزایش یافته است.

رویترز

در همین حال،سخنگوی پیمان ناتو اعلام کرد که این ائتلاف در حال رایزنی با آمریکا برای درک جزئیات تصمیم واشنگتن درباره «کاهش نیروهایش در آلمان» است.

به گفته سخنگوی ناتو، این تغییر، ضرورت سرمایه‌گذاری بیشتر اروپا در حوزه دفاعی و پذیرش سهم بیشتری از مسئولیت امنیت مشترک را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما به توانایی خود برای تأمین بازدارندگی و دفاع اطمینان داریم، زیرا این تغییر به سمت اروپای قوی‌تر در دل ناتوی قوی‌تر در حال پیشرفت است.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که پیشتر گزارش‌هایی درباره احتمال کاهش حضور نظامی آمریکا در آلمان و بازطراحی استقرار نیروهایش در اروپا منتشر شده بود.

تانو

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.