مرده‌های در آب ؛ روایت ناوهای آمریکایی که آتش به جان‌شان می‌افتد

همشهری آنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:48
آتش‌سوزی اخیر در ناوشکن «یواس‌اس هیگینز» در حالی رخ داده که نیروی دریایی آمریکا در ماه‌های اخیر با پرسش‌هایی درباره آمادگی عملیاتی و فرسودگی برخی تجهیزات خود مواجه بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین؛ رسانه‌های آمریکایی از جمله CBS News امروز گزارش دادند که ناوشکن «یواس‌اس هیگینز» متعلق به نیروی دریایی آمریکا پس از وقوع یک آتش‌سوزی گسترده در یکی از بخش‌های اصلی فنی این شناور، در اقیانوس آرام از کار افتاده و برای مدتی بدون برق و سامانه پیشران باقی مانده است.

مطابق گزارش سی‌بی‌اس، حالتی که این ناوشکن به آن دچار شده ، در اصطلاح دریایی «مرده در آب» گفته میشود.

این حادثه در حالی رخ داده که نیروی دریایی آمریکا در ماه‌های اخیر با پرسش‌هایی درباره آمادگی عملیاتی و فرسودگی برخی تجهیزات خود مواجه بوده است.

پیشتر، ناو هواپیمابر «آیزنهاور» حین تعمیر و نگهداری معمول در منطقه کشتی‌سازی نیروی دریایی در پورتسموث ویرجینیا، دچار آتش‌سوزی شده بود که منجر به مصدومیت سه ملوان شد.

قبل از این نیز، اخباری درباره آتش سوزی در ناو هواپیمابر «جرالد فورد» که در چارچوب تجاوز نظامی آمریکا علیه ایران در دریای سرخ مستقر بوده، منتشر شدند.

در این آتش‌سوزی به گفته مقامات آمریکایی، حدود ۲۰۰ نفر از خدمه دچار عوارض ناشی از استنشاق دود شدند و دست‌کم یک ملوان با جراحات از ناو خارج شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.