انتقاد نخست‌وزیر اسلواکی از عملکرد سازمان ملل در قبال حمله آمریکا به ایران

صدا و سیما یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:42
رابرت فیکو با انتقاد از عملکرد سازمان ملل در قبال تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، گفت: امروز سازمان ملل موضوع تمسخر شده است.

انتقاد نخست‌وزیر اسلواکی از عملکرد سازمان ملل در قبال حمله آمریکا به ایران

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ فیکو در جریان سخنرانی خود برای جمعی از دانشجویان اسلواکی در براتیسلاو با اشاره به اینکه سازمان ملل ایجاد شد تا صلح و نظم را در جهان برقرار کند، افزود: قرار بود این سازمان استفاده از نیروی نظامی را فقط در جایی که برای تامین صلح لازم است تضمین کند، اما امروز سازمان ملل موضوع تمسخر شده است.

نخست‌وزیر اسلواکی در ادامه به تجاوز نظامی قدرت‌های بزرگ دنیا از جمله آمریکا به دیگر کشور‌های جهان اشاره کرد و گفت: چه کسی آمریکایی‌ها را در عراق، ونزوئلا و یا ایران متوقف کرد؟

نخست‌وزیر اسلواکی همچنین با بیان اینکه احتمال دارد کشور‌ها و مناطق زیاد دیگری در آینده هدف تجاوز نظامی آمریکا قرار بگیرند، افزود: این در حالی است که هنوز ماجرای ایالات متحده با کشور‌هایی مثل کوبا و یا مناطقی مانند گرینلند تمام نشده است.

فیکو در ادامه با اشاره به سفر خود به روسیه و ملاقات با ولادیمیر پوتین تاکید کرد: همه سیاستمداران اروپایی در ملاء عام به خاطر این سفر از من انتقاد می‌کردند، اما در خفا از من می‌پرسیدند که رئیس جمهور روسیه به شما چه گفت؟

نخست وزیر اسلواکی پیشتر و همزمان با تشدید بحران جهانی انرژی به دلیل تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران، خطاب به اتحادیه اروپا لغو تحریم‌های نفت و گاز روسیه را خواستار شده بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.