انتقاد تند وزیرخارجه روسیه از تجاوز آمریکا و اسرائیل علیه ایران

همشهری آنلاین یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:37
وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران، تأکید کرد که این اقدامات تأثیر منفی شدیدی بر منطقه دریای خزر گذاشته و حمله به زیرساخت‌های بندر انزلی غیرقابل قبول بوده است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه پس از گفت‌وگو با «یرمک کوشربایف» همتای قزاقستانی خود گفت تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران تأثیر منفی عمیقی بر دریای خزر و سواحل آن گذاشته است.

لاوروف گفت: «ما ناچاریم اشاره کنیم که تجاوز نظامی بدون تحریک آمریکا و اسرائیل علیه ایران، تأثیر بسیار منفی بر دریای خزر و سواحل آن داشته است. منطقه خزر باید منطقه‌ای برای صلح و همکاری باقی بماند.»

او همچنین حمله ائتلاف ضدایرانی به زیرساخت‌های بندر انزلی را محکوم کرد و گفت: «حمله ۱۸ مارس به زیرساخت‌های بندر انزلی که منافع تجاری و لجستیکی هر پنج کشور حاشیه خزر را تأمین می‌کند، غیرقابل قبول و غیرمجاز بود.»

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه تأکید کرد که روسیه و قزاقستان بر ضرورت حل‌وفصل هرچه سریع‌تر بحران در منطقه خلیج فارس و خاورمیانه از طریق توافقات سیاسی میان همه طرف‌های درگیر تأکید دارند.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی شامگاه ۱۸ مارس گزارش داده بود که نیروی هوایی این رژیم شناورهای نیروی دریایی ایران در دریای خزر را هدف قرار داده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.