نفتکش ایرانی محاصره آمریکا را دور زد

افکار نیوز پنج شنبه 10 اردیبهشت 1405 - 10:31
مؤسسه تانکر تراکرز اعلام کرد که یک نفتکش ایرانی توانسته محاصره آمریکا را دور بزند و به آب‌های سرزمینی ایران برسد.

نفتکش ایرانی «ویگور» که در فهرست تحریم‌های ایالات متحده قرار دارد، ۲۵ آوریل ( 5 اردیبهشت) با روشن کردن سیستم موقعیت‌یاب خود از تنگه هرمز عبور کرد و به آب‌های سرزمینی ایران وارد شد.

بر اساس این گزارش، در حالی که مقامات آمریکایی مدعی محاصره تنگه هرمز هستند، نفتکش ویگور هم‌اکنون در حال عملیات بارگیری نفت ایران است.

شایان ذکر است که این شناور تاکنون در مجموع ۴۷ میلیون بشکه از نفت ایران را در مسیرهای معاملاتی حمل و جابه‌جا کرده است.

پیش از این نیز ابر نفتکش کوبا (یوری) که با پرچم کوراسائو به تازگی از تنگه هرمز عبور کرده بود در شرق جزیره لارک لنگر انداخته است.

این نفتکش از سال ۲۰۲۴ به‌دلیل ارسال محموله های نفت ایران به چین، در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارد.

آمریکا مدعی است که تنگه هرمز را محاصره کرده و به کشتی های مرتبط با ایران اجازه عبور و مرور نمی دهد. این در حالی است که براساس گزارش ها، تاکنون چندین کشتی ایرانی از این تنگه خارج یا از مسیر این آبراه به منطقه وارد شده اند.

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.