بیانیه مشترک روسیه و بلاروس درباره حمله آمریکا و اسرائیل علیه ایران

فرارو یکشنبه 13 اردیبهشت 1405 - 02:33
روسیه و بلاروس با انتشار بیانیه مشترکی تجاوز غیرقانونی آمریکا و اسرائیل علیه ایران را شدیداً محکوم کردند.

بر اساس بیانیه مشترکی که روز چهارشنبه توسط روسیه و بلاروس در یازدهمین کنفرانس بازنگری اعضای NPT منتشر شد، روسیه و بلاروس حملهآمریکا و اسرائیل  علیه ایران، یکی از اعضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT)، را به شدت محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از «ریانووستی»، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: «ما (روسیه و بلاروس) حمله مسلحانه بی‌دلیل، ناموجه و غیرقانونی اسرائیل و ایالات متحده علیه ایران، یکی از اعضای واقعی NPT، را که در پوشش لفاظی‌های عدم اشاعه صورت گرفته، به شدت محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه آمده است که روسیه و بلاروس تعهد خود را به NPT مجددا تایید و از جهانی عاری از سلاح‌های هسته‌ای و امن برای همه حمایت کردند.

آمریکا و رژیم صهیونیستی ۹ اسفند سال گذشته در حالی‌ که گفت‌وگوهای غیرمستقیم با طرف آمریکایی در جریان بود، تجاوز علیه ایران را آغاز کردند و ایران نیز در پاسخ به تجاوز علیه خاک کشور و دفاع از خود، عملیات وعده صادق ۴ را با هدف‌گیری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه و اهدافی مشخص در سرزمین‌های اشغالی انجام داد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.