درگیری آلمان با ترامپ بالاگرفت

الف چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 18:43
وزیر دارایی آلمان با انتقاد شدید از سیاست‌های ترامپ در قبال ایران، از کاهش ۵۰ درصدی پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور به دلیل بحران انرژی خبر داد.

به گزارش فارس؛ وزیر دارایی آلمان لارس کلینک‌بایل، در اظهاراتی تند و بی‌سابقه، پیامدهای اقتصادی درگیری نظامی دولت دونالد ترامپ با ایران را برای اروپا «ویرانگر» توصیف کرد.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی بازارهای انرژی، رسماً اعلام کرد که برلین ناچار شده است پیش‌بینی رشد اقتصادی سال جاری خود را به نصف (۰.۵ درصد) کاهش دهد.

وی با تأکید بر اینکه «این جنگ ما نیست، اما هزینه آن را ما می‌پردازیم»، تصریح کرد که شوک ناشی از اختلال در تأمین نفت و گاز، مستقیماً معیشت شهروندان را در پمپ‌بنزین‌ها و توان رقابتی صنایع بزرگ آلمان را هدف قرار داده است.در پی خروج میلیون‌ها بشکه نفت از بازارهای جهانی و انسداد مسیرهای ترانزیتی، هزینه‌های انرژی برای تولیدکنندگان آلمانی به سطحی کمرشکن رسیده است.کارشناسان معتقدند این موضع‌گیری نشان‌دهنده شکاف عمیق دیپلماتیک میان برلین و واشینگتن است؛ چراکه آلمان اکنون با تهدید جدی رکود و تورم فزاینده ناشی از سیاست‌های یک‌جانبه ایالات متحده در منطقه مواجه شده است.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.