زاکانی: قرارداد خرید قطار از چین همچنان فعال است

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 14:12
شهردار تهران با اشاره به قرارداد خرید واگن‌های مترو از چین گفت: این قرارداد همچنان فعال و تاکنون دو رام قطار ساخته شده است.

زاکانی: قرارداد خرید قطار از چین همچنان فعال استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  علیرضا زاکانی با بیان اینکه ورود قطار‌ها پس از پایان جنگ عملی می شود، تصریح کرد: به علت جنگ در منطقه، ورود قطارها از چین  به تأخیر افتادهو پس از پایان جنگ تحویل خواهند شد.
وی ادامه داد: قطار ساخته شده از برج ۱۱ سال گذشته آماده و در چین به ما تحویل داده شد؛ این اقدام مقدمه‌ای برای انتقال به ایران بود، اما با آغاز جنگ، ورود قطار‌ها به تأخیر افتاد. با این حال، بعد از جنگ شاهد ورود اولین قطار خواهیم بود. تأمین ارز و همه کار‌های لازم برای این پروژه انجام شده است.
زاکانی افزود: بخش اصلی این قرارداد از برج چهارم امسال به نتیجه می رسد و تعداد رام‌هایی که وارد و سپس داخلی‌سازی خواهد شد، به بیش از ۱۴ رام خواهد رسید.
شهردار تهران تاکید کرد:  این عدد بسیار خوبی است که امکان افزایش سرعت خدمات‌رسانی را فراهم می‌کند. در کنار این اقدامات، برنامه‌هایی برای کاهش سرفاصله قطار‌ها در حال اجرا است.
زاکانی با بیان اینکه ایجاد پایانه‌های تعمیرات قطار‌ها نیز موجب کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها خواهد شد، گفت: همچنین با افزایش تعداد واگن‌ها، کیفیت خدمات در مترو به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت و تحول بزرگی در این زمینه ایجاد می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.