تمجید چهره‌های پاکستانی از نقش ایران در ثبات منطقه

صدا و سیما چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 13:02
در همایش «روز جهانی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح» در پاکستان از نقش ایران در ثبات منطقه تمجید و از رویکرد یکجانبه گرایانه آمریکا، انتقاد کردند.

   تمجید چهره‌های پاکستانی از نقش ایران در ثبات منطقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد، در این نشست، شخصیت‌هایی از جمله «سردار مسعود خان» دیپلمات ارشد و رئیس پیشین کشمیر تحت کنترل پاکستان و جمعی دیگر از صاحب نظران حضور داشته و به ایراد سخنرانی پرداختند.

سخنرانان با اشاره به پیامد‌های منفی سیاست‌های مداخله جویانه و جنگ طلبانه آمریکا در منطقه، تاکید کردند که این رویکرد نه تنها به بی‌ثباتی دامن زده، بلکه امنیت ملت‌ها را نیز با تهدید جدی مواجه کرده است.

آنان در مقابل، از نقش جمهوری اسلامی ایران در پیشبرد ثبات، تقویت گفت‌و‌گو و حمایت از صلح منطقه‌ای تمجید کردند و آن را عاملی مهم در ایجاد توازن در معادلات منطقه دانستند.

در بخش دیگری از این همایش، نمایشگاهی از آثار هنری دانش آموزان پاکستانی در گرامیداشت شهدای مدرسه میناب برپا شد.

این آثار که از سوی دانش‌آموزان مدارس مختلف تهیه شده بود، با استقبال گسترده حاضران مواجه شد. شرکت کنندگان با در دست گرفتن این نقاشی‌ها، همدردی و همبستگی خود را با ملت ایران و خانواده‌های شهدای این حادثه ابراز کردند.

در پایان، حاضران بر لزوم تقویت دیپلماسی، گفت‌و‌گو و همکاری‌های چندجانبه به‌عنوان راهکار اصلی مقابله با بحران‌ها تاکید کرده و خواستار تداوم چنین نشست‌هایی برای نزدیکی بیشتر دیدگاه‌های کشور‌های منطقه شدند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.