جهش قیمت بنزین در آمریکا رکورد زد

افکار نیوز چهارشنبه 09 اردیبهشت 1405 - 11:16
قیمت بنزین در آمریکا به بالاترین سطح دوران جنگ رسید، به طوری که میانگین هر گالن بنزین معمولی با جهش ۶ سنتی در یک روز، به ۴.۱۸ دلار افزایش یافت؛ رقمی که از زمان حمله به ایران، معادل ۱.۱۹ دلار گران شده است.

 وال‌استریت ژورنال گزارش داد که میانگین قیمت بنزین معمولی در آمریکا با افزایش بیش از ۶ سنتی در روز سه‌شنبه به ۴.۱۸ دلار در هر گالن رسیده که یک رکورد تازه در زمان جنگ محسوب می‌شود. بر اساس داده‌های انجمن خودرویی آمریکا (AAA)، بهای بنزین از ۲۸ فوریه (روز آغاز جنگ) تاکنون حدود ۱.۱۹ دلار، یعنی نزدیک به ۴۰ درصد افزایش یافته است.این جهش قیمت در حالی رخ می‌دهد که تنگه استراتژیک هرمز به دلیل ادامه درگیری‌ها بسته مانده و مذاکرات برای ازسرگیری ترانزیت نفت به‌نتیجه نرسیده است. وضعیت بنزین در ایالت‌های مختلف نیز یکسان نیست؛ به طوری که اوکلاهما با ۳.۵۷ دلار ارزان‌ترین و کالیفرنیا با ۵.۹۶ دلار در هر گالن، گران‌ترین بنزین را به خود اختصاص داده‌اند.کارشناسان هشدار می‌دهند با توجه به تداوم ابهامات ژئوپلیتیک (منع تردد از تنگه هرمز توسط ایران) و افزایش ۴۰ درصدی قیمت نفت خام از آغاز جنگ، احتمال افزایش بیشتر قیمت بنزین در هفته‌های آینده با وجود آتش‌بس وجود دارد. 

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.