امارات از اوپک و اوپک پلاس خارج می‌شود

الف سه شنبه 08 اردیبهشت 1405 - 17:37
امارات اعلام کرد که به دلیل اقدام برای توسعه در بخش انرژی از سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و اوپک پلاس خارج خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از اسکای نیوز، امارات امروز سه‌شنبه همزمان با برگزاری نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس در جده عربستان اعلام کرد که از سازمان اوپک و اوپک پلاس خارج خواهد شد.

وزیر انرژی امارات می‌گوید که این تصمیم در راستای دیدگاه اقتصادی و استراتژیک بلند مدت این کشور و توسعه بخش انرژی است.

این وزیر اماراتی همچنین افزود که این تصمیم برای سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری در تولید انرژی داخلی است درحالی که ابوظبی نقش خود را به عنوان یک تولیدکننده قابل اعتماد و مسئول تقویت می‌کند.

منبع خبر "الف" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.