بقائی: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است

صدا و سیما دوشنبه 07 اردیبهشت 1405 - 23:52
سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی در شبکه‌های اجتماعی گفت: آمریکا باید در قبال این رفتار بی‌شرمانه و قانون‌شکنی آشکار کاملاً پاسخگو شود .

بقائی: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاری صداوسیما؛ سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراف مقامات قضائی آمریکا مبنی بر صدور دستور توقیف کشتی‌های حامل نفت ایران و مصادره محموله آن، در فضای مجازی نوشت:صدور دستور توقیف و مصادره کشتی‌های حامل نفت ایران، چیزی نیست جز قانونی کردن رسمی دزدی دریایی و غارت مسلحانه در آب‌های بین‌المللی.

آقای بقایی افزود: این، یعنی بازگشت به عصر سیطره دزدان دریایی بر دریاها! با این تفاوت که حالا آنها با حکم دولتی فعالیت می‌کنند، زیر پرچم رسمی حرکت می‌کنند و غارت خود را «اجرای قانون» می‌نامند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: آمریکا باید در قبال این رفتار بی‌شرمانه و قانون‌شکنی آشکار کاملاً پاسخگو شود؛ رفتاری که ضربه‌ای بی‌سابقه به حقوق بین‌الملل و تجارت آزاد محسوب می‌شود و مبانی اساسی امنیت دریایی را تهدید می‌کند.بقائی: غارت کشتی‌های حامل نفت ایران، دزدی دریایی است

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.