کهکشانی از ستاره در شب‌های شهرهای ایران

صدا و سیما جمعه 04 اردیبهشت 1405 - 11:41
هنرمند پیشکسوت هنرهای نمایشی، در نوشته‌ای احساسی، حضور پُرشور مردم در خیابان‌ها و میدان‌های شهری را، به کهکشانی پُر از ستاره در شب تشبیه کرد.

کهکشانی از ستاره در شب‌های شهرهای ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، داود دانشور وجدانی، کارگردان تئاتر، نویسنده و مترجم، یادداشتی کوتاه را درباره حضور پر شور مردم در خیابان‌ها و میدان‌های شهر در جنگ تحمیلی سوم، منتشر کرد. 

در این یادداشت شاعرانه آمده است: 

«این شب‌ها، ستاره‌ها خندان نگاه می‌کنند به زمین و خوش می‌درخشند.

یکی به آن دیگری خودی نشان می‌دهد و می‌گوید آنجا، آنجا و آنجا آهای ای‌شب‌نشینان کوچه‌ها و میادین شهر و آبادی، ای‌کهکشان ستاره، ای‌ساکنین شبستان عشق نگاه کنید به شب ببینید مرا، من آن ستاره شب‌ام که در انتظار سحرم، مباد گذرد شبی گذارید بی‌خبرم زآتش پهباد و موشک خیبرم.

چه گویم من چه دیده‌ام این شب‌ها که هزارن شب ندیده‌ام.

من آن غریو رجز رستم یل را بر سر اشکبوس شنیده‌ام، به گاه فرود گرزِ گران بران نابکار بی‌خرد، بی‌امان. اما شما دیگرید، معماران بنای تاریخ ایران، خانه انوار شما ستاره‌ها...

ای‌ شراره‌ها شب، شب شماست این شب‌ها، بگیرید علم را، کتل را، کتاب را، شما را قسم به جفت و فرد و به حق نور ایمان، ستاره بمانید پر شرر، بمانید بتابید تا سحر.»

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.