روایت بانوی گرگانی که آشپز نیروهای ایست بازرسی شد

همشهری آنلاین چهارشنبه 02 اردیبهشت 1405 - 19:57
در روزهای جنگ سوم تحمیلی در مرکز گلستان یعنی گرگان زنی در خانه‌اش هر روز برای نیروهای ایست بازرسی غذای نذری درست می‌کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سمیه پایین محلی، متاهل و دارای فرزند، در روزهای جنگ تحمیلی سوم در اسفند و نیمه فروردین، خانه‌اش را به آشپزخانه‌ای برای پخت غذا تبدیل کرد. او به همراه چند نفر از زنان دیگر در اقدامی خیرخواهانه دست به پخت غذا برای نیروهای ایست بازرسی زده بود. مسئولیت آشپزی این فعالیت خیرخواهانه به عهده پایین محلی بود در حالی که کل گروه فعالیت‌های دیگر را بر عهده داشتند. توزیع غذا با خود نیروهای ایست بازرسی است و وقتی غذا آماده می‌شود، خودشان این کار را بر عهده می‌گیرند.

سمیه پایین‌محلی به همشهری می‌گوید که این کار را برای کمک، حمایت و ایجاد دلگرمی برای بسیجیان و نیروهای مستقر در ایست بازرسی انجام داده است.

او توضیح می‌دهد: «در آن روزها نان، چای و غذاهای مختلف می‌پختیم و در مناطق مختلف گرگان از جمله فلکه شهرداری توزیع می‌کردیم.»

در این مسیر، اعضای خانواده پایین محلی هم او را همراهی کردند. پایین محلی می‌گوید: «وقتی قرار است غذای نذری در خانه درست کنم، همسرم استقبال می‌کند. چه او و چه فرزندان نه تنها مخالفتی ندارند، بلکه در مراحل پخت به من کمک می‌کنند.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.