تاکید وزیر صمت بر نقش بنیادی علوم زمین در توسعه زیرساختی و اقتصادی کشور

صدا و سیما سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 14:42
چهل‌وچهارمین گردهمایی ملی علوم زمین با شعار «زمین دیجیتال و اکتشاف هوشمند؛ گامی به سوی توسعه پایدار» صبح امروز با پیام وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌صورت مجازی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه معدن و صنایع معدنی خبرگزاری صداوسیما ، در پیام سید محمد اتابک، وزیر صنعت، معدن و تجارت، بر نقش بنیادی علوم زمین در توسعه زیرساختی و اقتصادی کشور تأکید شد. 

اتابک ، علوم زمین را «زیربنای اقتدار ملی و ثبات اقتصادی» دانست و بر استمرار بیش از چهار دهه برگزاری این گردهمایی به‌عنوان پلی میان نظام اجرایی، بخش صنعت و جامعه دانشگاهی اشاره کرد.

وزیر صمت با قدردانی از پیشکسوتان و متخصصان این حوزه، نقش آنان را در عبور از چالش‌های تأمین نهاده‌های تولید و صیانت از پایداری سرزمین «کلیدی» توصیف کرد و افزود که بهره‌گیری از فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی و کلان‌داده‌ها در اکتشافات معدنی، ضرورت دوران جدید حکمرانی داده‌محور است.

اتابک شعار امسال گردهمایی را همسو با سیاست‌های نوین وزارتخانه در حوزه بازسازی و توسعه صنعتی عنوان کرد و حمایت این وزارتخانه را از توسعه فناوری‌های نوین در علوم زمین و اکتشافات معدنی اعلام کرد.

 او همچنین از متخصصان این حوزه خواست دانش تخصصی خود را در راستای نیازهای بخش تولید و برنامه‌های بازسازی کشور به‌کار گیرند.

چهل‌وچهارمین گردهمایی علوم زمین به همت سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، امسال با توجه به شرایط موجود، به‌صورت کامل برخط در حال برگزاری است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.