رایزنی مکرون و عون درباره نتایج مذاکرات آمریکا و ایران در سوئیس

اقتصادنیوز سه شنبه 02 تیر 1405 - 19:47
اقتصادنیوز: مکرون و جوزف عون وضعیت جنوب لبنان پس از اعلام آتش‌بس و گام‌های بعدی و نیز نتایج اجلاس گروه ۷ را که هفته گذشته در اویان فرانسه برگزار شد، بررسی کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس جمهوری فرانسه در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، به گفت‌وگو در مورد نتایج مذاکرات آمریکا- ایران در سوئیس پرداخت.

به نقل از روزنامه لبنانی «النهار»، «جوزف عون» رئیس جمهوری این کشور از «امانوئل مکرون» همتای فرانسوی خود تماس تلفنی دریافت کرد. دو طرف در این تماس تلفنی، به گفت و گو در مورد اوضاع لبنان و منطقه در سایه نتایج مذاکرات آمریکا- ایران در سوئیس پرداختند.

روسای جمهور دو کشور همچنین وضعیت جنوب لبنان پس از اعلام آتش‌بس و گام‌های بعدی و نیز نتایج اجلاس گروه ۷ را که هفته گذشته در اویان فرانسه برگزار شد، بررسی کردند و عون از موضع فرانسه در قبال لبنان قدردانی کرد.

عون و مکرون همچنین درباره مرحله پس از پایان مأموریت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) به ویژه تمایل کشورهای اروپایی برای ادامه حضور این نیروها در منطقه عملیات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند. رئیس جمهوری فرانسه در این خصوص گفت، با چند کشور برای مشخص شدن موضع آن‌ها در این مورد گفت‌وگو خواهد کرد و با توجه به اینکه مهلت خروج یونیفل از لبنان اوایل سال ۲۰۲۷ است، در نتیجه بایستی چارچوب لازم برای هر گونه مشارکت بین‌المللی فراهم شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.