پامپئو: اشرف غنی از فاسدترین سران کشورها بود

افکار نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 13:47
وزیر خارجه سابق آمریکا گفت اشرف غنی از فاسدترین سران کشورها بود که با آن روبرو شده است.

 «مایک پامپئو»، وزیر خارجه سابق آمریکا با دفاع از مذاکرات دولت اول ترامپ با طالبان، «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور سابق افغانستان را «یکی از فاسدترین رهبرانی» خواند که با آن روبه‌رو شده است.

وی با اظهار اینکه ‌اشرف‌ غنی قصدی برای حل مشکل افغانستان نداشت و از وضع موجود راضی بود، مدعی شد حکومت افغانستان نتوانست نیازهای اساسی مردم را برآورده کند و طالبان همچنان در حال پیشروی بود.

پامپئو در نشستی در دانشگاه دارتموث گفت هم ترامپ و هم جو بایدن با شعار پایان دادن به حضور آمریکا در افغانستان وارد کارزار انتخاباتی شدند.

به گفته وی، هدف دولت ترامپ رسیدن به یک راه‌حل با مذاکره‌ بود؛ روندی که ممکن بود شبیه روند صلح کلمبیا یا آفریقای جنوبی حتا 10 سال زمان ببرد.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.