جنگ در ایران ذخایر انرژی اروپا را تخلیه می‌کند

افکار نیوز سه شنبه 01 اردیبهشت 1405 - 13:47
رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که جنگ در ایران آمربکا را تحت فشار قرار می‌دهد و روسیه را تقویت خواهد کرد.

 ولودیمیر زلسنکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید، جنگ در ایران روسیه را تقویت می‌کند، ایالات متحده را تحت فشار قرار می‌دهد و ذخایر انرژی اروپا را تخلیه می‌کند. جنگ در ایران منجر به تجاوز گسترده‌تر در شرق(اروپا) خواهد شد و همچنین دسترسی ما به سیستم‌های دفاع هوایی را محدود خواهد کرد.

رئیس‌جمهور اوکراین پیش از این میز با انتقاد از کاهش حمایت واشنگتن از کشورش تأکید کرد که حجم بیشتری از تسلیحات آمریکا که سهم اوکراین بوده، برای جنگ در ایران مصرف می‌شود و این به یک «مشکل بزرگ» برای کی‌یف تبدیل شده است.زلنسکی با اشاره به کمبود تسلیحات اوکراین به ویژه در حوزه دفاع هوایی، تأکید کرده بود که همچنان با مشکل کمبود سامانه‌های پاتریوت دست و پنجه نرم می‌کنند و فرایند ارسال این تسلیحات برای آن‌ها به کُندی انجام می‌شود.

 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.